متن کامل مطلب
rezhim-laghari-mode-honarkadeh-melika-ir

رژیم لاغری آسان با تغییر سبک زندگی + ۷ ترفند کاهش وزن

دسته :سلامتی و تناسب اندام

رژیم لاغری برای‌تان سخت و دشوار است؟ تصمیم دارید وزن کم کنید اما اصلا نمی‌دانید باید چطورشروع کنید؟ متخصصان تغذیه می‌گویند برای شروع و قبل از اینکه بخواهید رژیم غذایی دریافت کنید، باید تغییراتی در سبک زندگی و سبک کار خود ایجاد کنید تا رژیم موفقی داشته باشید. اگر اضافه وزن ندارید، از همین تغییرات ساده در سبک زندگی می‌توانید برای ثابت نگه داشتن وزنی که کم کرده‌اید، هم استفاده کنید.


rezhim-laghari-mode-honarkadeh-melika-ir

در ادامه این مقاله، ترفندهایی را با هم مرور می‌کنیم که به کاهش و تثبیت وزن شما کمک می‌کند. این تغییرات ساده در سبک زندگی شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

۱. حساب و کتاب خوراکی‌ها را داشته باشید

تجربه متخصصان تغذیه و کسانی که سابقه موفق کاهش وزن دارند، نشان می‌دهد یادداشت‌برداری از غذاهایی که می‌خورید، در کاهش وزن تاثیرگذار است. شاید وقتی ببینید در طول روز چقدر غذا خوردید، متعجب شوید چون زمانی که آنها را نمی‌نویسید، حساب کار را از دست می‌دهید.

۲. غذای خود را حساب شده، بسته‌بندی کنید

هر آنچه برای یک روز می‌خواهید را داخل یک کیسه یا بسته قرار دهید. حتی می‌توانید مقدار کالری یک روز را به این شکل حدس بزنید و یا با نخوردن بعضی از آنها در دریافت کالری صرفه‌جویی کنید تا رژیم لاغری خود را حفظ کنید.

  • این کار به خصوص برای کسانی که ساعت‌های زیادی را در محل کار و خارج از خانه می‌گذارنند، تاثیرگذار است.
  • با این کار به جای آنکه به سراغ هله‌هوله‌ها بروید، از برنامه غذایی خودتان پیروی می‌کنید.

۳. از ظرف‌های بزرگ و گود استفاده نکنید

هنگام غذا خوردن به جای ظروف بزرگ و گود از ظروف کوچک و معمولی استفاده کنید؛ این کار مانع می‌شود تا آزادانه برای خود غذا بریزید و رژیم لاغری موفقی داشته باشید. بسیاری از ما دوست داریم بشقابمان پر شود و هرچقدر بشقاب بزرگتر انتخاب شود غذا و کالری دریافتی شما هم بیشتر می‌شود.

۴. از تکنیک ۸۰ درصد استفاده کنید

تکنیکی وجود دارد به نام ۸۰ درصد که در آن فرد تا جایی می‌خورد که ۸۰ درصد احساس سیری کند. اگر معده خود را کاملا از غذا پر کنید، احساس ناخوشایند سنگینی را تجربه خواهید کرد.

بنابراین هرگز تا حدی نخورید که کاملا پر شوید و پیش از سیری کامل دست از غذا بکشید. دلیلش هم این است که ارسال پیغام سیری از معده به مغز که همان پیام سیری است، مدتی طول می‌کشد، شما باید این فرصت را به سیستم بدن‌تان بدهید.

۵. درباره غذا کشیدن و ظرف غذا تجدید نظر کنید

بهتر است درباره غذا کشیدن و نوع ظرفی که انتخاب می‌کنید، دوباره فکر کنید.

  • به جای اینکه بشقاب خود را سر میز و در کنار خانواده پر کنید، از قبل و در آشپزخانه انجامش دهید، تحقیقات نشان داده افراد با این روش کمتر غذا می‌خورند.
  • همچنین بشقاب‌های سفیدی که با غذاهای رنگارنگ پر شده باشد منجر به کمتر خوردن می‌شوند.
  • شریک شدن بشقاب نیز از دیگر روش‌های کاهش مقدار غذای دریافتی است.

rezhim-laghari-mode-1-honarkadeh-melika-ir

۶. هوشمندانه بنوشید

پول خود را برای نوشیدنی‌ها حرام نکنید. نوشیدنی هیچ وقت نمی‌تواند حس سیری که غذای جامد به همراه دارد را برایتان داشته باشد. غذای جامد فیبر بیشتری در خود دارد و پر کننده نیز هست.

  • به جای خوردن نوشیدنی‌های پر کالری که کمکی به سیر شدن‌تان نمی‌کنند، از نوشیدنی‌های طبیعی مثل دوغ و آبِ میوه طبیعی استفاده کنید.
  • نوشیدنی‌های گازدار را تا می‌توانید از رژیم غذایی‌تان حذف کنید.
  • وقتی گرسنه هستید، به جای اینکه سریع به سراغ نوشیدنی‌ها بروید، میوه‌ها و سبزیجات تازه را امتحان کنید.

۷. درباره رژیم لاغری با خودتان حرف بزنید

میلی به خوردن سبزیجات یا انجام یک کار سالم دیگر ندارید؟ درباره‌اش با خودتان حرف بزنید و به خود بگویید این انتخابی است که کرده‌اید. طرز فکر خود را تغییر دهید این کار تاثیر مثبتی روی عادات غذایی و سبک زندگی‌تان می‌گذارد.

برگرفته از: مجله دارچین


به اشتراک بگذارید : توسط : ملیکا  |  

مطالب اتفاقی

ارسال ایمیل برای خبرنامه