متن کامل مطلب
appropriate diet-honarkadeh-melika-ir

۱۲ ماده‌ غذایی برای رژیم غذایی مناسب

دسته :سلامتی و تناسب اندام

۱۲ ماده‌ غذایی برای رژیم غذایی مناسب


appropriate diet-honarkadeh-melika-ir

 

این روزها مردم به مواد غذایی علاقه‌مند شدند که به سوپر غذا معروف هستند. از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، تعداد غذاهایی که با سوپرغذاها، سوپرمیوه‌ها و سوپرسبزیجات تهیه می‌شوند حدود ۲۰۲ درصد در سراسر جهان افزایش یافته است.
برنامه‎ رژیم غذایی هرکس با توجه به بدن و سلامتی آنها خاص است و بعید است که یک غذا به تنهایی همه‌ آنها را درمان کند. اما آنها می‌توانند شامل غذاهای سالم‌تری باشند که برای سیستم ایمنی بدن مفید است و باعث کاهش التهاب می‌شوند و با کمک آنها می‌توان احساس بهتری داشت.

۱۲ غذای خوب برای رژیم غذایی مناسب

ما اینجا ۱۲ تا از سوپرغذاهایی را که می‌توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید به شما معرفی می‌کنیم.

۱٫    بلوبری‌ها

 

A handful of blue blueberries in female hands

 

آنها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و از آسیب‌های سلولی، پیری، سرطان و از دست دادن حافظه جلوگیری می‌کنند.

۲٫    آجیل

برای مثال بادام و بادام هندی یک منبع سالم از پروتئین هستند آنها به متابولیسم بدن کمک می‌کنند ذهن را روشن نگه می‌دارند و انرژی را در طول روز حفظ می‌کنند.

۳٫    چای سبز

چای سبز مقدار زیادی آنتی‌اکسدان دارد و نوشیدن آن بهترین راه برای سم‌زدایی و خلاص شدن از التهاب است.

۴٫    کوینولا

کوینولا از هزار سال پیش بخشی از یک رژیم غذایی بوده. این محصول از حبوبات است که دانه‌های آن خوراکی هستند و دارای ویتامین ب، فیبر و پروتئین می‌باشد.

۵٫    گوجه فرنگی

 

http://honarkadeh-melika.ir/wp-content/uploads/2017/12/appropriate-diet-2-honarkadeh-melika-ir.jpeg

 

گوجه حاوی لیکوپن است که از پوست شما محافظت می‌کند. تحقیقات نشان داده که گوجه می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد.

۶٫    جلبک

هم جلبک‌های آب شیرین هم جلبک‌های آب شور منبع خوبی از پروتئین، منیزیم و کلسیم هستند اما ترشی که در ماست و شیر و پنیر وجود دارد را ندارند.

۷٫    دانه چیا

یک غذای گیاهی دیگر که سرشار از آمینواسید و اسید چرب امگا سه که به همه چیز از فشارخون گرفته تا افسردگی کمک می‌کند.

۸٫    کلم پیچ

یک گیاه سبز برگ که مقدار زیادی ویتامین کا دارد و به لخته شدن خون و استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند. اسفناج و کلم نیز گزینه‌های مناسبی هستند.

۹٫    سالمون

یکی دیگر از منابع خوب امگا۳ سالمون است که به کاهش التهاب کمک می‌کند. اما بیش از ۳ بار در هفته سالمون نخورید زیرا ممکن است دارای جیوه باشد.

۱۰٫    جوانه گندم

طعم آن همانطور است که به نظر می‌‍آید. اما مقدار کمی از آن منبع غنی از موادمعدنی و آنتی‌اکسیدان است.

۱۱٫    ماست یونانی

یک ماده‌ی لبنی کم چرب که برای تامین کلسیم کودکان بسیار مفید است. این ماست پروتئین و قند خون را کنترل می‌کند. از میوه‌های تازه برای کنترل قند خود استفاده کنید.

۱۲٫    زرشک

 

appropriate diet 3-honarkadeh-melika-ir

 

زرشک شامل خواص ضد سرطانی هستند و به سلامت دید و پوستتان کمک می‌کنند. طبق سایت livestrong.com این ماده‌ی غذایی به لی چینگ یونگ کمک کرد تا ۲۰۰ سال عمر کند به همین خاطر خوب است که آن را حتما در لیست سوپرغذاهای موجود در سوپر مارکت‌ها قرار داد اما هیچوقت اولین میان‌ وعده‌ای نیست که به ذهن می‌رسد. به هر حال نباید به طور کامل برنامه‌ی غذاییتان را تغییر دهید. تغییرات خیلی کوچک نیستند اما ما همیشه تلاش می‌کنیم به مردم نشان دهیم که با کوچکترین تغییرات بزرگترین نتیجه‌ها را می‌گیریم.


به اشتراک بگذارید : توسط : ملیکا  |  

مطالب اتفاقی

ارسال ایمیل برای خبرنامه